De eerste week!

13 januari 2015 - Oulu, Finland

Hier mijn eerste studieverslag vanuit Finland! Inmiddels is het een week geleden dat ik in Oulu aankwam, iets meer dan een week dat ik op Helsinki Airport landde. De eerste week is altijd zoeken naar de dingen (school, woonplaats, studenten etc.). Toen ik hier voor het eerst aankwam had ik een kleine 'culture shock'.

De eerste dag dat ik arriveerde in Oulu was het bijna -30 graden celcius. Inmiddels is het -20, dus het valt nog mee. Vanuit Oulu Airport naar mijn hotel voor de eerste overnachting werd ik door een taxi gebracht midden in de nacht. Kosten: €32,00. Het was een heerlijk hotel, waar ik de volgende dag werd opgehaald door mijn tutor student. Vanuit daar gingen we met de bus naar Otokylä (de studentenhuizen) en leidde hij mij een beetje in in Oulu.

De dagen erna, op woensdag 7 januari en donderdag 8 januari had ik introductiedagen. Eerst op mijn eigen school (Business and Information Management) en de donderdag een algemene inleiding voor de exchange students. Natuurlijk werd er tussen door ook goed gefeest. Op het moment ben ik nog niet echt uit geweest, maar heb wel al meerdere feesten gehad.

De vrijdag begon de eerste schooldag, waarbij we begonnen met International Marketing Management. Een voordeel van school hier is dat de kosten voor een maaltijd €1,25 zijn. Iedere dag worden er verschillende maaltijd gereserveerd, heerlijk! In de middag had ik een rondleiding door de stad te voet en gingen vervolgens een Irish pub in.

De zaterdag was een toffe dag, waarbij we 's middags met een aantal exchange studenten naar een plaats zijn geweest georganiseerd door ESN (ESN Afternoon). Hierbij hadden we verschillende speeddates gedaan, hadden we sneeuwspellen gedaan en vervolgens binnen heerlijk gegeten. Toen nog een uur de sauna in, waarbij we vijf keer nog buiten door sneeuw gingen rollen en duiken. In de avond hadden we trek in pannekoeken. Wat bleek, we hadden teveel gekocht, dus we hadden alle exchange studenten uitgenodigd om een pannekoek te komen eten. Om vervolgens te horen te krijgen dat het de beste pannekoeken waren die ze ooit hadden gehad is geweldig om te horen.

Op zondag hadden we een lay-off dagje, waarbij ik eerst naar de supermarkt was gegaan en heerlijk met anderen heb bijgekletst. In de avond gingen we de sauna in en vervolgens met een deel studenten de film "The Wolf of Wall Street" kijken.

Op de maandag had ik mijn tweede schooldag. Heel leuk, alleen een cursus was uitgevallen voor exchange studenten, omdat er teveel studenten voor de cursus waren. Vervolgens ben ik in de avond naar de sportschool geweest en hebben daarna de film "The Lion King" gekeken, waarbij alcohol een grote rol speelde.

Vervolgens de dinsdag ben ik verhuisd naar een andere kamer, een gedeelde kamer voor vier personen. Heel gezellig natuurlijk!

Tot zo ver mijn eerste reisverslag vanuit Oulu!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mam & Pap:
    14 januari 2015
    Kei leuk om te lezen en de foto's en filmpjes te zien.
    Na een flinke borrel natuurlijk!?
    Op naar meer verhalen.
  2. Debbie:
    14 januari 2015
    een goeie start gemaakt. Leuk en gezellig !!!
    We blijven je volgen....
    Lotte zag net een vliegtuig vliegen en zei : kijk , Berry komt weer naar huis !!!
    Lieve groetjes van ons